RE-Marketing Pazarlama Nedir?


Remarketing, daha önce bir web sitesini ziyaret etmiş veya bir uygulamayı kullanmış kullanıcıları hedefleyerek onlara özel reklamlar gösterme sürecidir. Bu strateji, markaların potansiyel müşterileriyle tekrar bağlantı kurmasına, site ziyaretçilerini müşteriye dönüştürme şansını artırmasına ve mevcut müşterileri tekrar satın alma için teşvik etmesine olanak tanır.

Markaların Remarketing pazarlamasından yararlanabilmesi için istatiksel verilere sahip olması gerekir. Dijital pazarlama hizmeti veren bir reklam ajansı sizler için bu verileri toplayabilir ve bu veriler dahilinde sizinle daha önce etkileşime girmiş kişilerin yeniden hedef kitleniz olmasını sağlayabilir.

 

Re-Marketing Uygulama Şekilleri



Markaların hedef kitlelerine ulaşabilmeleri için kullandıkları bazı stratejiler bulunur. Bu stratejiler markanın sektörüne ve köklülüğüne göre değişiklik gösterebilir. Fakat unutulmamalıdır ki pek çok marka sadık hedef kitlesini Remarketing metotları kullanarak elde eder. ReMarketing uygulama yöntemleri şu şekilde sıralanabilir:

·         Display Reklamları: Kullanıcılar internette gezinme sağlarken kişiler fark etmeden daha önce ziyaret ettikleri web sitelerinin ya da benzeri platformların reklamlarını görmeye başlar. Bu durum markaların pixel kurulumuna sahip olması sonucu ortaya çıkar. Gıda alanında hizmet sunan ‘’x’’ markasının web adresine girmiş bir kişinin telefonu web veri tabanında yer alan pixel kodları tarafından tanınır ve tanımlanır. Artık bu tanımlanan telefonun sahibi kim olursa olsun bu telefon marka için bir reklam aracına dönüştürülür.

·         E-posta Remarketing: Kullanıcı bir web sitesinde belirli bir eylemi gerçekleştirdikten sonra (örneğin, bir ürün sepete ekleyip satın almayı tamamlamadığında) bu kullanıcıya özel teklifler veya hatırlatıcılar içeren özelleştirilmiş e-postalar gönderilir. Bu durum duygusal pazarlama ile E-posta Remarketing yani yeniden pazarlama metotlarının karışımına örnek olarak gösterilebilir.

·         Sosyal Medya Remarketing: Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya platformları üzerinden, daha önce markanın web sitesini ziyaret etmiş kullanıcılara yönelik özel reklamlar yayınlanır. Daha önce bir markanın sosyal medya hesabı ile etkileşime girmiş olmanız demek artık o markanın hedef kitle havuzunda yer almanız demektir, bunu unutmayın.

Remarketing kampanyaları, Google Ads, Facebook Ads ve Meta Bussines Suit gibi reklam platformları üzerinden yönetilebilir ve bu platformlar, reklam verenlere geniş kitlelere ulaşma ve hedef kitlelerini daha etkili bir şekilde segmente etme imkanı sunar.

 



Hedef Kitlede Segmentasyon


Remarketingin başarısı, doğru kitleye, doğru zamanda, doğru mesajı iletmekle ilgilidir. Bu nedenle, etkili bir Remarketing stratejisi geliştirmek, kullanıcı davranışlarını analiz etmek ve bu bilgilere dayanarak kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmak için önemlidir.

Hedef kitleyi iyi tanımak, hedef kitlenin ilgi alanlarını, harcama yatkınlıklarını iyi bilmek markanın stratejilerini geliştirerek, kişiye özel teklifler de bulunarak hedef kitlenin kendisini özel hissetmesi, kampanya ile duygusal bağ kurması ve satın alma eylemi gerçekleştirmesi konusunda yardımcı olacaktır.

İyi bir hedef kitle segmentasyonuna sahip olma, Remarketing ile hedef kitlenizin ve hedef kitle adayınızın önüne çıkmak, onunla kalıcı ve kopması imkansız bir bağ kurmak için Atomedya Reklam Ajansı ile iletişime geçebilir ve dijital pazarlama uzmanlarımızdan markanız için stratejiler oluşturmasını isteyebilirsiniz.